Korespondencja dotycząca włączenia linii kolejowej nr 235 do sieci PKM
Korespondencja dotycząca włączenia linii kolejowej nr 235 do sieci PKM
Korespondencja Rozpoczęta przez Adama Fularza, Telewizja Opera
-
Email od Adama Fularza do UMWP (Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego), wysłany 2 listopada 2023 r.
- Treść: Adam Fularz sugeruje, że likwidacja linii kolejowej nr 235 jest marnotrawstwem zasobów, ponieważ linia może zostać wykorzystana przez dodanie przystanków i wznowienie ruchu. Linia została wyremontowana w latach 70-tych i od tego czasu jest mało używana. Proponuje zmianę zarządcy na Pomorską Kolej Metropolitalną (PKM) oraz dodanie kilku przystanków, w tym Gdańsk Firoga dla przesiadek na główną linię PKM, oraz naprawę przejazdu drogowego.
-
Komentarz użytkownika @przemysawkosicki814 (dołączony przez Adama Fularza w kolejnym mailu)
- Treść: Użytkownik komentuje, że szkoda, iż trasa nie została włączona do oferty PKM, mimo że tor jest gotowy i wymaga jedynie odświeżenia. Podkreśla, że wielu mieszkańców mieszka wokół i łatwo byłoby wpiąć trasę w obecną sieć PKM przy przystanku Firoga.
-
Odpowiedź Michała Piotrowskiego, rzecznika prasowego UMWP, z 3 listopada 2023 r.
- Treść: Michał Piotrowski odpowiada, że samorząd nie ma kompetencji do zmiany zarządcy na cudzym terenie i nie planuje zakupu "motoriczek", zważywszy na ostatni zakup rekordowej liczby 45 pociągów do obsługi pasażerskiej na terenie województwa. Informuje również o planach związanych z budową linii na Gdańsk Południe, co będzie kluczową inwestycją dla PKM w najbliższych latach.
Podsumowanie: Adam Fularz, jako menedżer Telewizji Opera, podejmuje inicjatywę odnośnie wykorzystania zapomnianej linii kolejowej nr 235, sugerując jej włączenie do systemu PKM w celu poprawy dostępności i wykorzystania istniejącej infrastruktury. Jego propozycje obejmują zarówno zmiany techniczne, jak i operacyjne, mające na celu ożywienie tej linii. Michał Piotrowski odpowiada, wyjaśniając ograniczenia kompetencyjne i finansowe UMWP, wskazując na skupienie się na innych kluczowych projektach inwestycyjnych dla PKM. Dyskusja ta podkreśla różnice w priorytetach i podejściu do zarządzania infrastrukturą kolejową w regionie.
opr.SztucznIntelig.
Komentarze
Prześlij komentarz