Korespondencja dotycząca włączenia linii kolejowej nr 235 do sieci PKM

 


image.png

Korespondencja dotycząca włączenia linii kolejowej nr 235 do sieci PKM

Korespondencja Rozpoczęta przez Adama Fularza, Telewizja Opera

  1. Email od Adama Fularza do UMWP (Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego), wysłany 2 listopada 2023 r.

    • Treść: Adam Fularz sugeruje, że likwidacja linii kolejowej nr 235 jest marnotrawstwem zasobów, ponieważ linia może zostać wykorzystana przez dodanie przystanków i wznowienie ruchu. Linia została wyremontowana w latach 70-tych i od tego czasu jest mało używana. Proponuje zmianę zarządcy na Pomorską Kolej Metropolitalną (PKM) oraz dodanie kilku przystanków, w tym Gdańsk Firoga dla przesiadek na główną linię PKM, oraz naprawę przejazdu drogowego.
  2. Komentarz użytkownika @przemysawkosicki814 (dołączony przez Adama Fularza w kolejnym mailu)

    • Treść: Użytkownik komentuje, że szkoda, iż trasa nie została włączona do oferty PKM, mimo że tor jest gotowy i wymaga jedynie odświeżenia. Podkreśla, że wielu mieszkańców mieszka wokół i łatwo byłoby wpiąć trasę w obecną sieć PKM przy przystanku Firoga.
  3. Odpowiedź Michała Piotrowskiego, rzecznika prasowego UMWP, z 3 listopada 2023 r.

    • Treść: Michał Piotrowski odpowiada, że samorząd nie ma kompetencji do zmiany zarządcy na cudzym terenie i nie planuje zakupu "motoriczek", zważywszy na ostatni zakup rekordowej liczby 45 pociągów do obsługi pasażerskiej na terenie województwa. Informuje również o planach związanych z budową linii na Gdańsk Południe, co będzie kluczową inwestycją dla PKM w najbliższych latach.

Podsumowanie: Adam Fularz, jako menedżer Telewizji Opera, podejmuje inicjatywę odnośnie wykorzystania zapomnianej linii kolejowej nr 235, sugerując jej włączenie do systemu PKM w celu poprawy dostępności i wykorzystania istniejącej infrastruktury. Jego propozycje obejmują zarówno zmiany techniczne, jak i operacyjne, mające na celu ożywienie tej linii. Michał Piotrowski odpowiada, wyjaśniając ograniczenia kompetencyjne i finansowe UMWP, wskazując na skupienie się na innych kluczowych projektach inwestycyjnych dla PKM. Dyskusja ta podkreśla różnice w priorytetach i podejściu do zarządzania infrastrukturą kolejową w regionie.

opr.SztucznIntelig.


Komentarze

Popularne posty